Flash not detected
Strona glówna Informacje Regulamin Uczestnicy Foto galeria Archiwum Ksiega gosci Forum Linki Kontakt Wyloguj26-02-2018
Przerzutki
W trudnych warunkach terenowych należy używać przerzutek stosownie do stopnia nachylenia terenu i rodzaju podłoża. W czasie podjazdów lub w grząskim i nierównym terenie, należy stosować zestawienie: przerzutka przednia - mały tryb, przerzutka tylna - możliwie duży tryb. W trakcie zjazdu odwrotnie.
Obie przerzutki zostały wyregulowane przed sprzedażą, jednak co pewien czas należy je regulować ponownie.

Regulacja przerzutki przedniej
Zalecamy przeprowadzać regulację przerzutki przedniej w autoryzowanym warsztacie. Jeśli regulacja ta jest wykonywana samodzielnie należy postępować według następujących kroków:
1. Najpierw należy prawidłowo ustawić i zamocować przerzutkę, tzn. prowadnik łańcucha musi być ustawiony równolegle do tarcz łańcuchowych i znajdować się ok. 1-3 mm nad największą z nich.
2. Po założeniu łańcucha na średnią tarczę mechanizmu korbowego (w rowerach z dwoma tarczami łańcuchowymi na mniejszą) należy naprężyć linkę sterującą i dokręcić śrubę mocującą.
3. Następnie należy wrzucić łańcuch najpierw na największą tarczę, a następnie na najmniejszą i ustawić skrajne położenia prowadnika łań¬cucha śrubami regulacyjnymi przerzutki. Po prawidłowej regulacji przerzutka przednia musi gładko przerzucać łańcuch w obydwu kierunkach na kolejne tarcze mechanizmu korbowego.

Regulacja przerzutki tylnej
Do regulacji skrajnych położeń przerzutki (zakresu jej przesuwu) służą dwa wkręty regulacyjne umieszczone w korpusie przerzutki. Przy nazbyt szerokim zakresie przesuwu łańcuch będzie spadał ze skrajnych zębatek, natomiast przy zbyt wąskim zakresie łańcuch przy wchodze¬niu na skrajne zębatki będzie hałasował.
Zalecamy przeprowadzać regulację przerzutki tylnej w autoryzowanym warsztacie. Jeśli regulacja ta jest wykonywana samodzielnie należy postępować według następujących kroków:
1. Obracając korbą należy sprawdzić wszystkie przełożenia i w razie potrzeby wyregulować skrajne położenia tylnej przerzutki.
2. Przerzucić łańcuch na najmniejszą zębatkę.
3.Poluzować śrubę zaciskającą linkę przerzutki, naprężyć silnie linkę i dokręcić śrubę zaciskową.
4. Lekko odkręcić śrubę regulacji długości pancerza linki, aby go jeszcze mocniej naprężyć.
5. Za pomocą manetki przerzucić łańcuch na następną zębatkę. Łańcuch powinien chodzić cicho. Jeśli zachodzi potrzeba należy delikatnie wyregulować pracę przerzutki śrubą regulacji długości pancerza.

Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Najbardziej popularne z Eksploatacja roweru
Top 20
1) Łańcuch :: 10570 czytań ::
2) Ciśnienie w oponach :: 8699 czytań ::
3) Przerzutki :: 6155 czytań ::
4) Prawidłowa eksploatacja roweru :: 5772 czytań ::
5) Widelec amortyzowany (dotyczy rowerów fabr... :: 5287 czytań ::
6) Szprychy :: 4508 czytań ::
7) Siodełko :: 4078 czytań ::
8) Kierownica :: 3597 czytań ::
9) Łożyska widelca (stery) :: 3507 czytań ::
10) Amortyzator tylny (dotyczy rowerów fabrycz... :: 3503 czytań ::
11) Piasty :: 3471 czytań ::
12) Hamulce :: 2984 czytań ::
13) Zespół mechanizmu korbowego :: 2976 czytań ::
14) Obręcze :: 2786 czytań ::
15) Pedały :: 2670 czytań ::
16) Uwagi wstępne :: 2629 czytań ::
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Wygenerowano w sekund: 0.04 16,839,059 Unikalnych wizyt od 01/11/2008