Strona glówna Informacje Regulamin Uczestnicy Foto galeria Archiwum Ksiega gosci Forum Linki Kontakt Wyloguj24-07-2017
Łańcuch
Stan łańcucha ma wpływ na stan wszystkich elementów, z którymi łańcuch współpracuje, a więc przede wszystkim zębatek, tarcz mechanizmu korbowego i przerzutek. Trzeba dbać, aby łańcuch był czysty i dobrze nasmarowany. Aby skontrolować stan łańcucha, należy wrzucić go na największą tarczę mechanizmu korbowego i w miejscu, gdzie zatacza luk, odciągnąć od zębatki. Gdy odstaje więcej niż 2 mm - należy go wymienić. Można również skorzystać z prostych przyrządów do sprawdzania stanu zużycia łańcucha. Szczególnie polecamy przyrządy marki Park Tool lub Wippermann. W przypadku rowerów jednobiegowych należy zwrócić szczególną uwagę na napięcie łańcucha. Należy go naprężyć przesuwając piastę w hakach ramy pamiętając, że zbytnio napięty może przyspieszyć zużycie piasty, zbyt luźny zeskakuje na nierównościach.

Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Najbardziej popularne z Eksploatacja roweru
Top 20
1) Łańcuch :: 10256 czytań ::
2) Ciśnienie w oponach :: 8576 czytań ::
3) Przerzutki :: 6034 czytań ::
4) Prawidłowa eksploatacja roweru :: 5547 czytań ::
5) Widelec amortyzowany (dotyczy rowerów fabr... :: 5133 czytań ::
6) Szprychy :: 4329 czytań ::
7) Siodełko :: 3979 czytań ::
8) Kierownica :: 3486 czytań ::
9) Łożyska widelca (stery) :: 3394 czytań ::
10) Amortyzator tylny (dotyczy rowerów fabrycz... :: 3382 czytań ::
11) Piasty :: 3358 czytań ::
12) Hamulce :: 2868 czytań ::
13) Zespół mechanizmu korbowego :: 2864 czytań ::
14) Obręcze :: 2684 czytań ::
15) Pedały :: 2559 czytań ::
16) Uwagi wstępne :: 2519 czytań ::
Komentarze
#1 | ~Edi dnia 22-06-2009 17:33
Sprawdzenie stanu zużycia łańcucha.
Długość 10 ogniwek nowego łańcucha wynosi 127 mm.Gdy dochodzi do 128 mm, łańcuch należy wymienić na nowy. Jeśli długość 10 ogniwek dochodzi do 129 mm, wówczas wymienić trzeba cały napęd, czyli zarówno łańcuch jak i koła łańcuchowe.Do pomiaru należy użyć suwmiarki lub specjalnego szablonu.Podczas mierzenia łańcuch musi być naciągnięty.
Inf.-za przewodnikiem rowerowym POLSKA.



#2 | ~Kazimierz dnia 01-07-2009 17:02
Wg opinii Neksusa, łańcuch można wymienić po 400 - 500 km w zależności od zastosowanej twardości całego zestawu, przechodząc na system wymiany 2- 3 szt. łańcuchów. Każdy z nich wymienia się kolejno po sprawdzeniu wielkości wydłużenia.
Jeśli nasz zestaw ma powyżej 1000 km, wymiana w niczym nam nie pomoże, ponieważ prawie na pewno, nowy łańcuch nie będzie pasował do zębatek.
Wówczas pozostaje nam jazda do całkowitego zużycia zestawu, co objawia się przeskakiwaniem łańcuch po wierzchołkach zębów.
Na szybkie zużycie łańcucha, największy wpływ mają zabrudzenia i piasek. stąd konieczność w miarę częstego mycia i smarowania łańcucha. Ale to już inna bajka



#3 | ~MARECKI dnia 13-07-2009 12:39
A ja polecam jazdę na niedrogim napędzie do zarżnięcia kasety i łańcucha, co następuje średnio po 5000-6000km. Ponieważ na rowerze trzeba jeździć, a nie liczyć łańcuchy i kilometry na nich zrobione Szeroki uśmiech




MARECKI
http://www.mareck... ; http://marecky.bi...
#4 | ~Kazimierz dnia 13-07-2009 20:30
Co zrobić, gdy zarżnięcie kasety i łańcucha wystąpi podczas wyprawy rowerowej z dala od częściWnerw?
Jak ocenić, że to już nastąpiło zarżnięcie przed wyjazdem w trasę? Bezradny
Wymiana kasety i łańcucha w trasie to chyba nie najlepszy pomysł.



#5 | ~Marian65 dnia 15-07-2009 17:19
Kaziu, rower przed wyprawą powinien przejśc przegląd.
Będzie wiadomo czy napęd przetrzyma wyprawę bo to nie psuje się z dnia na dzień, a objawy początków zużycia napędu zauważymy bez problemu. Objawia się to przepuszczaniem podczas mocniejszych depnięc na pedały .




zaliczgmine.pl/img/buttons/button-960-brown.png
#6 | ~Kazimierz dnia 16-07-2009 11:39
Nie myślałem o tak skrajnej sytuacji, gdy już przeskakuje przez tryby. Mówię o zdarzeniu zużycia na wyprawie o trasie np. 200 - 500km.



#7 | ~Marian65 dnia 17-07-2009 18:56
Jeżeli napęd przed wyprawą działa poprawnie ale ma już kilka tysięcy kilometrów przejechanych, to decyzja o jego wymianie jest dyskusyjna. Kogo stac na wymianę jeszcze dobrego napędu?.
Myślę, że trzeba miec dużego pecha aby napęd nawalił po kilku kilometrach wyprawy. Ale takiej sytuacji nie można wykluczyc. Mam nadzieję, że takie sytuacje nas ominą szerokim łukiem. Każdy rower będzie po przeglądzie.




zaliczgmine.pl/img/buttons/button-960-brown.png
#8 | ~Kazimierz dnia 17-07-2009 19:08
W Gołdapi Mirek miał rower po przeglądzie, a łańcuch miał awarię. Było trochę górek i pagórków, stąd też większe naciski na napęd.
Życzę Wam w J.K--Cz. całkowitego braku awarii.
Niezależnie od stanu napędu.



#9 | ~Marian65 dnia 17-07-2009 19:16
Przegląd nie daje gwarancji bezawaryjnej wyprawy, ale pozwoli je ograniczyc do minimum.




zaliczgmine.pl/img/buttons/button-960-brown.png
#10 | ~MARECKI dnia 08-08-2009 13:18
Napęd jest zużyty, jak zaczyna przeskakiwać. Innych wskaźników nie ma. Tak jak Marian pisze, trzeba wiedzieć ile tysięcy km ma napęd. Jak sporo to wymieniamy napęd przed wyprawą, a po wyprawie zakładamy stary i zarzynamy, aż zacznie przeskakiwać. Proste i niezbyt skomplikowaneHejka




MARECKI
http://www.mareck... ; http://marecky.bi...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Wygenerowano w sekund: 0.10 15,015,425 Unikalnych wizyt od 01/11/2008