Strona glówna Informacje Regulamin Uczestnicy Foto galeria Archiwum Ksiega gosci Forum Linki Kontakt Wyloguj17-10-2017
Szprychy
Naprężenie szprych powinno być regularnie kontrolowane, gdyż ma ono wpływ na sztywność koła, a przez to również na stabilność roweru. Pierwszą kontrolą należy przeprowadzić kilka dni po nabyciu roweru (później zrobi to mechanik w trakcie przeglądu gwarancyjnego). Ponieważ centrowanie kół powinno być wykonane szczególnie dokładnie, proponujemy, aby czynność tę powierzyć serwisowi rowerowemu.

Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Najbardziej popularne z Eksploatacja roweru
Top 20
1) Łańcuch :: 10384 czytań ::
2) Ciśnienie w oponach :: 8643 czytań ::
3) Przerzutki :: 6083 czytań ::
4) Prawidłowa eksploatacja roweru :: 5661 czytań ::
5) Widelec amortyzowany (dotyczy rowerów fabr... :: 5202 czytań ::
6) Szprychy :: 4418 czytań ::
7) Siodełko :: 4027 czytań ::
8) Kierownica :: 3536 czytań ::
9) Łożyska widelca (stery) :: 3448 czytań ::
10) Amortyzator tylny (dotyczy rowerów fabrycz... :: 3443 czytań ::
11) Piasty :: 3408 czytań ::
12) Hamulce :: 2923 czytań ::
13) Zespół mechanizmu korbowego :: 2907 czytań ::
14) Obręcze :: 2734 czytań ::
15) Pedały :: 2607 czytań ::
16) Uwagi wstępne :: 2566 czytań ::
Komentarze
#1 | ~Edi dnia 22-06-2009 16:38
To co jest napisane powyżej to prawda.Ważny jest również równomierny naciąg szprych (w przybliżeniu powinien być taki sam). Tylko jak sprawdzić samodzielnie czy wszystkie szprychy "pracują" w przybliżonych naciągach (obciążeniach)? Można naciąg w poszczególnych szprychach w przybliżeniu określać przez porównanie wielkości strzałki ugięcia każdej szprychy przykładając prostopadle określoną siłą i w tym samym miejscu (np. w połowie długości).
Ja robię to dokładniej. Określam naprężenie w poszczególnych szprychach, oceniając wysokość dżwięku jaki wydaje ona po jej szarpnięciu palcem.Czym wyższy szprycha wydaje dżwięk, tym silniej jest obciążona i odwrotnie czym niższy, tym mniej. Częstotliwość drgań jaki wydaje szarpnięta palcem szprycha powinna być (teoretycznie) taka sama lub zbliżona-dla wszystkich szprych w tym kole.
"Akustyczne dostrajanie" (sprawdzanie) naciągu szprych w kole zaleca się tylko dla "serwisowców"-amatorów o nienagannym słuchu.
Zawsze należy pamiętać o tym co napisał powyżej Admin.



Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Wygenerowano w sekund: 0.08 15,784,038 Unikalnych wizyt od 01/11/2008