Rowery są zazwyczaj wyposażone w hamulce typu "V". Z reguły lewa dźwignia odpowiada za hamulec przedni, a prawa za tylny. Jeśli hamulce są prawidłowo wyregulowane, to klocki hamulca w stanie spoczynku nie powinny dotykać obręczy. Po naciśnięciu dźwigni hamulca klocki muszą całą swoją powierzchnią zacisnąć się na obręczy. Pomiędzy dźwignią hamulca a uchwytem kierownicy powinien występować luz wynoszący ok. 2 - 2,5 cm.
Regulacja hamulca:
Nacisnąć dźwignię tak, aby klocki hamulcowe stykały się z obręczą (wysunięcie klocka reguluje się nakrętką). Jeśli po naciśnięciu dźwigni hamulca oba klocki nie dotykają mocno do obręczy należy wkręcać śrubę regulacyjną dźwigni hamulca. Jeżeli zakres tej regulacji jest niewystarczający, należy poluźnić nakrętkę na lince i po ściągnięciu linki w dół o odpowiednią długość - dokręcić mocno nakrętkę. Sprawdzaj regularnie stan klocków hamulcowych, jeśli są nadmiernie zużyte - natychmiast je wymień!
Nigdy nie stosuj wyłącznie przedniego hamulca. Zawsze obydwa. W przypadku konieczności ostrego hamowania, aby zmniejszyć do minimum możliwość poślizgu lub wywrotki, rozpocznij hamowanie hamulcem tylnym, a następnie użyj również przedniego hamulca.
Uwaga: Jeśli w rowerze zainstalowane są hamulce tarczowe, należy o sposób ich regulacji i konserwacji zapytać sprzedawcę. Pamiętaj: przy mokrej nawierzchni droga hamowania wydłuża się o ok. 60%.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Regulacja hamulca:
Nacisnąć dźwignię tak, aby klocki hamulcowe stykały się z obręczą (wysunięcie klocka reguluje się nakrętką). Jeśli po naciśnięciu dźwigni hamulca oba klocki nie dotykają mocno do obręczy należy wkręcać śrubę regulacyjną dźwigni hamulca. Jeżeli zakres tej regulacji jest niewystarczający, należy poluźnić nakrętkę na lince i po ściągnięciu linki w dół o odpowiednią długość - dokręcić mocno nakrętkę. Sprawdzaj regularnie stan klocków hamulcowych, jeśli są nadmiernie zużyte - natychmiast je wymień!
Nigdy nie stosuj wyłącznie przedniego hamulca. Zawsze obydwa. W przypadku konieczności ostrego hamowania, aby zmniejszyć do minimum możliwość poślizgu lub wywrotki, rozpocznij hamowanie hamulcem tylnym, a następnie użyj również przedniego hamulca.
Uwaga: Jeśli w rowerze zainstalowane są hamulce tarczowe, należy o sposób ich regulacji i konserwacji zapytać sprzedawcę. Pamiętaj: przy mokrej nawierzchni droga hamowania wydłuża się o ok. 60%.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
O Tomasz
Super administratorDołączył: 27 October 2008
Żadne komentarze nie zostały dodane.