Określenie pozycji na rowerze zależy od typu roweru, którym dysponujesz. Najbardziej pochyleni są kolarze szosowi, dla których najważniejszy nie jest komfort, ale efektywność jazdy i aerodynamiczna pozycja. Mocno wyciągnięci do przodu są również kolarze górscy, dzięki czemu na stromych podjazdach nie wywrócą się na plecy.
Rowery turystyczne są kompromisem między efektywnym pedałowaniem a wygodą. Na nich będziesz jechał bardziej wyprostowany. Zdecydowanie najwięcej komfortu dostarczają rowery miejskie, na których plecy rowerzysty znajdują się niemal w pionie. Różne pozycje na rowerze wynikają z geometrii ramy oraz z pozycji kierownicy względem siodełka. U zawodników siodełko znajduje się nawet 7-15 cm wyżej od położenia kierownicy, podczas gdy w pojazdach komfortowych kierownica jest zdecydowanie wyżej siodełka. Wysokość kierownicy możesz regulować na wiele sposobów, ale dla własnego bezpieczeństwa konsultuj je, a najlepiej zlecaj serwisowi rowerowemu.
Możesz wykonać następujące operacje:
1. Regulować wysokość podkładkami dystansowymi w systemie sterów A-head lub wysuwać mostek
w tradycyjnym systemie gwintowanym;
2. Założyć mostek „do góry nogami", jeśli posiadasz wersję dwustronną;
3. Coraz więcej rowerów turystycznych i miejskich posiada mostki z regulowaną wysokością za pomocą śruby.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
Rowery turystyczne są kompromisem między efektywnym pedałowaniem a wygodą. Na nich będziesz jechał bardziej wyprostowany. Zdecydowanie najwięcej komfortu dostarczają rowery miejskie, na których plecy rowerzysty znajdują się niemal w pionie. Różne pozycje na rowerze wynikają z geometrii ramy oraz z pozycji kierownicy względem siodełka. U zawodników siodełko znajduje się nawet 7-15 cm wyżej od położenia kierownicy, podczas gdy w pojazdach komfortowych kierownica jest zdecydowanie wyżej siodełka. Wysokość kierownicy możesz regulować na wiele sposobów, ale dla własnego bezpieczeństwa konsultuj je, a najlepiej zlecaj serwisowi rowerowemu.
Możesz wykonać następujące operacje:
1. Regulować wysokość podkładkami dystansowymi w systemie sterów A-head lub wysuwać mostek
w tradycyjnym systemie gwintowanym;
2. Założyć mostek „do góry nogami", jeśli posiadasz wersję dwustronną;
3. Coraz więcej rowerów turystycznych i miejskich posiada mostki z regulowaną wysokością za pomocą śruby.
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
O Tomasz
Super administratorDołączył: 27 October 2008
Żadne komentarze nie zostały dodane.