Artykuły
Właściwe wartości momentów obrotowych dokręcenia istotnych podzespołów i części roweru*:
Czytaj więcej
3886 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
3886 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Przy zakupie roweru pytaj sprzedawcę, czy jest odpowiedni dla Twojego wzrostu i ciężaru ciała. Jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności w obsłudze roweru lub w przypadku poważniejszych usterek - zwróć się o poradę lub pomoc do sprzedawcy.
Wszelkie ślady korozji, a także głośna czy nietypowa praca podzespołów roweru są sygnałem konieczności przeprowadzenia jego regulacji, naprawy, bądź czyszczenia i konserwacji.
Czytaj więcej
3294 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Wszelkie ślady korozji, a także głośna czy nietypowa praca podzespołów roweru są sygnałem konieczności przeprowadzenia jego regulacji, naprawy, bądź czyszczenia i konserwacji.
Czytaj więcej
3294 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Po zakończeniu sezonu należy umyć rower miękką szczotką i specjalnym szamponem rowerowym (np. Finish Line Bike Wash) docierając do wszelkich zakamarków i szczelin (koła w tym celu należy wymontować). Ramę należy oczyścić z tłustych plam za pomocą szczotki i specjalnego odtłuszczacza (np. Citrus, EcoTech2 lub Speed Clean marki Finish Line lub Clean Streak marki White Lightning), a następnie wytrzeć miękką szmatką. Wszystkie powierzchnie lakierowane i polerowane najlepiej nawoskować odpowiednim preparatem (np. Finish Line Pro Detailer). We wszystkich rozbieralnych łożyskach należy wymienić smar.
Czytaj więcej
3778 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
3778 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Jeśli wspornik kierownicy skrzypi, oznacza to, że jest on luźny lub w miejsce, w którym zaciska się on na trzonie widelca dostały się zabrudzenia. Aby oczyścić wspornik kierownicy należy poluzować śruby i ściągnąć go z trzonu widelca, a następnie użyć odtłuszczacza (np. Citrus, EcoTech2 lub Speed Clean marki Finish Line). Przy ponownym montażu wspornika należy pamiętać, aby śruby mocujące dokręcić z wartością momentu obrotowego podaną w specyfikacji.
Czytaj więcej
4286 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
4286 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Aby sprawdzić, czy nie ma luzów na łożyskach sterów należy przy zaciśniętym przednim hamulcu poruszać kierownicą do przodu i do tyłu.
Czytaj więcej
3826 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
3826 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Jeśli rower wyposażony jest w zintegrowany wkład suportowy (tzw. monoblok), to jest to konstrukcja nierozbieralna z uszczelnionymi łożyskami, gdzie wystarczy jedynie co pewien czas przetrzeć szmatką zewnętrzne powierzchnie uszczelnień.
Czytaj więcej
9022 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Czytaj więcej
9022 wyświetleń Pozostaw komentarz Drukuj
Ostatnia aktualizacja: 21 April 2009