A-HEAD [wym. ehed] - popularny system mocowania widelca.
AMORTYZATORY (widelce amortyzowane) - różnią się bardzo między sobą skokiem (od 40 mm do ponad 200 mm ugięcia!), jakością, rozwiązaniami technologicznym, możliwością regulacji i ceną.
ALU (aluminium) - lekki i wytrzymały materiał, z którego produkuje się ramy.
CARBON (karbon, włókna węglowe) - bardzo lekki i sztywny materiał stosowany przy produkcji wyczynowych ram wyścigowych. Występuje rzadko ze względu na wysoką cenę.
CR-MO (chromo-molibdenowy) - jeśli ten napis znajduje się na Twojej ramie, to znaczy, że jesteś właścicielem roweru zbudowanego z lekkiej stali. DAMPER - tylny amortyzator.
FULL SUSPENSION (fuli, FS) - rower z podwójną amortyzacją, czyli z tylnym i przednim amortyzatorem.
GRIPY (grip shift) [wym. gripszift] - manetki obrotowe, którymi zmieniasz biegi przez kręcenie uchwytem kierownicy.
HI-TEN [wym. hajten] - stal nierdzewna. Powszechny stop, który znajdziesz przede wszystkim w rowerach miejskich, dziecięcych i turystycznych.
KASETA - najczęściej spotykany rodzaj wielotrybu, czyli zestawu tarcz zębatych o różnej średnicy mocowany do piasty tylnego kola.
MOSTEK - inaczej wspornik kierownicy. Łącznik kierownicy z rurą widelca.
NYPEL - nakrętka mocująca szprychę do obręczy.
PIASTA - oś z łożyskami, do której przymocowane są szprychy. To dzięki niej koło się kręci. RAPID FIRE (wym. rapid fajer) - odmiana manetek cynglowych umożliwiających zmianę biegów kciukiem i palcem wskazującym.
STERY - mechanizm z łożyskami, dzięki któremu możesz skręcać kierownicą.
SUPORT (oś suportu) - niewidoczny mechanizm schowany w dolnej części ramy. Kręcą się dzięki niemu korby.
SZTYCA - inaczej wspornik siodełka, do którego przykręcone jest siodełko.
V-BRAKE [wym. wibrejki] - najpopularniejszy rodzaj hamulców szczękowych z charakterystycznymi pionowymi ramionami i „fajką".
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
AMORTYZATORY (widelce amortyzowane) - różnią się bardzo między sobą skokiem (od 40 mm do ponad 200 mm ugięcia!), jakością, rozwiązaniami technologicznym, możliwością regulacji i ceną.
ALU (aluminium) - lekki i wytrzymały materiał, z którego produkuje się ramy.
CARBON (karbon, włókna węglowe) - bardzo lekki i sztywny materiał stosowany przy produkcji wyczynowych ram wyścigowych. Występuje rzadko ze względu na wysoką cenę.
CR-MO (chromo-molibdenowy) - jeśli ten napis znajduje się na Twojej ramie, to znaczy, że jesteś właścicielem roweru zbudowanego z lekkiej stali. DAMPER - tylny amortyzator.
FULL SUSPENSION (fuli, FS) - rower z podwójną amortyzacją, czyli z tylnym i przednim amortyzatorem.
GRIPY (grip shift) [wym. gripszift] - manetki obrotowe, którymi zmieniasz biegi przez kręcenie uchwytem kierownicy.
HI-TEN [wym. hajten] - stal nierdzewna. Powszechny stop, który znajdziesz przede wszystkim w rowerach miejskich, dziecięcych i turystycznych.
KASETA - najczęściej spotykany rodzaj wielotrybu, czyli zestawu tarcz zębatych o różnej średnicy mocowany do piasty tylnego kola.
MOSTEK - inaczej wspornik kierownicy. Łącznik kierownicy z rurą widelca.
NYPEL - nakrętka mocująca szprychę do obręczy.
PIASTA - oś z łożyskami, do której przymocowane są szprychy. To dzięki niej koło się kręci. RAPID FIRE (wym. rapid fajer) - odmiana manetek cynglowych umożliwiających zmianę biegów kciukiem i palcem wskazującym.
STERY - mechanizm z łożyskami, dzięki któremu możesz skręcać kierownicą.
SUPORT (oś suportu) - niewidoczny mechanizm schowany w dolnej części ramy. Kręcą się dzięki niemu korby.
SZTYCA - inaczej wspornik siodełka, do którego przykręcone jest siodełko.
V-BRAKE [wym. wibrejki] - najpopularniejszy rodzaj hamulców szczękowych z charakterystycznymi pionowymi ramionami i „fajką".
Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.
O Tomasz
Super administratorDołączył: 27 October 2008
Żadne komentarze nie zostały dodane.