O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.
Tomasz 21 April 2009 12189 wyświetleń 11 komentarzy

Stan łańcucha ma wpływ na stan wszystkich elementów, z którymi łańcuch współpracuje, a więc przede wszystkim zębatek, tarcz mechanizmu korbowego i przerzutek. Trzeba dbać, aby łańcuch był czysty i dobrze nasmarowany.
Aby skontrolować stan łańcucha, należy wrzucić go na największą tarczę mechanizmu korbowego i w miejscu, gdzie zatacza luk, odciągnąć od zębatki. Gdy odstaje więcej niż 2 mm - należy go wymienić. Można również skorzystać z prostych przyrządów do sprawdzania stanu zużycia łańcucha. Szczególnie polecamy przyrządy marki Park Tool lub Wippermann. W przypadku rowerów jednobiegowych należy zwrócić szczególną uwagę na napięcie łańcucha. Należy go naprężyć przesuwając piastę w hakach ramy pamiętając, że zbytnio napięty może przyspieszyć zużycie piasty, zbyt luźny zeskakuje na nierównościach.

Teksty udostępnione przez markę Dobre Sklepy Rowerowe.

O Tomasz

Tomasz
Super administrator
Dołączył: 27 October 2008

11 komentarzy

Pozostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Edi
    Edi
    Sprawdzenie stanu zużycia łańcucha.
    Długość 10 ogniwek nowego łańcucha wynosi 127 mm.Gdy dochodzi do 128 mm, łańcuch należy wymienić na nowy. Jeśli długość 10 ogniwek dochodzi do 129 mm, wówczas wymienić trzeba cały napęd, czyli zarówno łańcuch jak i koła łańcuchowe.Do pomiaru należy użyć suwmiarki lub specjalnego szablonu.Podczas mierzenia łańcuch musi być naciągnięty.
    Inf.-za przewodnikiem rowerowym POLSKA.
    - 22 June 2009 17:33:08
    • Kazimierz
      Kazimierz
      Wg opinii Neksusa, łańcuch można wymienić po 400 - 500 km w zależności od zastosowanej twardości całego zestawu, przechodząc na system wymiany 2- 3 szt. łańcuchów. Każdy z nich wymienia się kolejno po sprawdzeniu wielkości wydłużenia.
      Jeśli nasz zestaw ma powyżej 1000 km, wymiana w niczym nam nie pomoże, ponieważ prawie na pewno, nowy łańcuch nie będzie pasował do zębatek.
      Wówczas pozostaje nam jazda do całkowitego zużycia zestawu, co objawia się przeskakiwaniem łańcuch po wierzchołkach zębów.
      Na szybkie zużycie łańcucha, największy wpływ mają zabrudzenia i piasek. stąd konieczność w miarę częstego mycia i smarowania łańcucha. Ale to już inna bajka
      - 01 July 2009 17:02:08
      • MARECKI
        MARECKI
        A ja polecam jazdę na niedrogim napędzie do zarżnięcia kasety i łańcucha, co następuje średnio po 5000-6000km. Ponieważ na rowerze trzeba jeździć, a nie liczyć łańcuchy i kilometry na nich zrobione Duży uśmiech
        - 13 July 2009 12:39:32
        • Kazimierz
          Kazimierz
          Co zrobić, gdy zarżnięcie kasety i łańcucha wystąpi podczas wyprawy rowerowej z dala od częściWnerw?
          Jak ocenić, że to już nastąpiło zarżnięcie przed wyjazdem w trasę? Bezradny
          Wymiana kasety i łańcucha w trasie to chyba nie najlepszy pomysł.
          - 13 July 2009 20:30:16
          • Marian65
            Marian65
            Kaziu, rower przed wyprawą powinien przejśc przegląd.
            Będzie wiadomo czy napęd przetrzyma wyprawę bo to nie psuje się z dnia na dzień, a objawy początków zużycia napędu zauważymy bez problemu. Objawia się to przepuszczaniem podczas mocniejszych depnięc na pedały .
            - 15 July 2009 17:19:20
            • Kazimierz
              Kazimierz
              Nie myślałem o tak skrajnej sytuacji, gdy już przeskakuje przez tryby. Mówię o zdarzeniu zużycia na wyprawie o trasie np. 200 - 500km.
              - 16 July 2009 11:39:34
              • Marian65
                Marian65
                Jeżeli napęd przed wyprawą działa poprawnie ale ma już kilka tysięcy kilometrów przejechanych, to decyzja o jego wymianie jest dyskusyjna. Kogo stac na wymianę jeszcze dobrego napędu?.
                Myślę, że trzeba miec dużego pecha aby napęd nawalił po kilku kilometrach wyprawy. Ale takiej sytuacji nie można wykluczyc. Mam nadzieję, że takie sytuacje nas ominą szerokim łukiem. Każdy rower będzie po przeglądzie.
                - 17 July 2009 18:56:43
                • Kazimierz
                  Kazimierz
                  W Gołdapi Mirek miał rower po przeglądzie, a łańcuch miał awarię. Było trochę górek i pagórków, stąd też większe naciski na napęd.
                  Życzę Wam w J.K--Cz. całkowitego braku awarii.
                  Niezależnie od stanu napędu.
                  - 17 July 2009 19:08:10
                  • Marian65
                    Marian65
                    Przegląd nie daje gwarancji bezawaryjnej wyprawy, ale pozwoli je ograniczyc do minimum.
                    - 17 July 2009 19:16:42
                    • MARECKI
                      MARECKI
                      Napęd jest zużyty, jak zaczyna przeskakiwać. Innych wskaźników nie ma. Tak jak Marian pisze, trzeba wiedzieć ile tysięcy km ma napęd. Jak sporo to wymieniamy napęd przed wyprawą, a po wyprawie zakładamy stary i zarzynamy, aż zacznie przeskakiwać. Proste i niezbyt skomplikowaneHejka
                      - 08 August 2009 13:18:41
                      Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
                      Kliknij przycisk 'Zgadzam się', aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności.Możesz przeczytać więcej o naszej polityce prywatności tutaj